3 tipp a sikeres évzáráshoz! És még a csapatod is hálás lesz!

Ez az év a Labours-nél nagyon hamar elrepült, de nem csak nekünk. Minden partnerünk keményen dolgozott , hogy a lehető legtöbbet hozza ki magából. Azok közül a vezetők közül, akik részt vettek valamilyen fejlesztési projektünkben, sokan arról számoltak be, hogy jócskán elfogyott a muníciójuk decemberre. Éppen ezért készültünk pár tippel blogunkra, hogy meg tudjátok tartani  a fókuszt a karácsony előtti hajrában.  Mutatjuk a javaslatainkat!

 

1. TIPP: Év végi time management

Nézd meg, hogy reálisan mi fér még bele idénre. Ne ess bele abba a hibába, hogy most próbálod megváltani az évet. Ez fölösleges stresszt jelent neked is és a beosztottaidnak is. Vond be őket is és közösen nézzétek meg, hogy mi reális év végére. Nem mindenkinek lassul le ugyanakkor az év, ezért fontos hogyan oszd el az év végi hajrát a csapattagok között. A priotritások átbeszélése csökkenti az évvégi stresszt, hiszen ha a munkavállalók látják, hogy te is látod, hogy reálisan mi fér bele, akkor ők is könnyebben elengedik azokat a feladatokat, amiket már csak januárban végezhetnek el. Szervezzetek egy meetinget és beszéljétek át az alábbi pontokat: 

  • Melyik célkitűzéseink a legfontosabbak év végén? Mit kell priorizálnunk? 
    • Hogyan tudjuk ezt megtenni? 
    • Mit kell “elengednünk”? (Mi az a feladat, cél, határidő, amit a cél oltárán fel kell áldoznunk?) 
  • Milyen feladataink vannak még a cél eléréséhez? 
    • Ezeket hogyan tudjuk elosztani?  
    • Ki milyen arányban tud felelősséget vállalni az adott feladatokért? 
    • Ha az eredeti felelősök elhavazódtak, akkor is maradjunk megoldásfókuszúak és kérjük erre a csapatunkat is. Nem az a lényeg, hogy megnézzük, ki csúszott ki a határidőkből, hanem az, hogy minél hatékonyabban tudjunk évet zárni. 
  • Milyen akadályokba ütközhetünk a megvalósításkor? 
    • Hogyan tudjuk ezeket megelőzni vagy megoldani? 
2. TIPP: Energiaszint menedzselése

Ha nincs a szervezeteteknél pulse felmérő, akkor év végén mindenképp készítsünk egy “hangulat táblázatot”. Ezt tehetjük akár excelben, akár egy jól látható mágneses táblán (de végső esetben egy kitűzött fehér lap is megfelel). Ennek célja, hogy az utolsó napokban lássuk a dolgozók energiaszintjét és hangulatát, ezáltal optimálisabban tudjuk menedzselni a kapacitást a csapaton belül. Erre használhatunk emojikat, színkódokat vagy egyéb szimbólumokat is. A lényeg, hogy egyértelmű legyen mindenki számára, hogy mi-mit jelent és naponta csekkoljunk rá a táblázatra. Ezt 5 perc alatt meg tudjuk tenni a reggeli kávé mellé.  

Hangulat táblázat
Pulse felmérő: Olyan rendszeresen végzett, rövid felmérő a dolgozók körében, ami mindig ugyanazokat a kérdéseket tartalmazza, ezáltal nyomon követi a felmérő fókuszterületét a cégen belül. A pulse felmérő gyakorisága változó, beszélhetünk, napi, heti vagy két heti pulse felmérőről is, ez mindig az adott céltól és a dolgozói kapacitástól is függ. Az évente vagy fél évente ismétlődő felmérőket nem tekintjük pulse felmérőnek. Gyakori témakakörök a dolgozói elégedettség, hangulat, stressz-szint, vállalati Net Promoter Score, stb. 
3. TIPP: Inspirálódj a jövő évi céljaiddal!

Ha nincs is kapacitásotok kitűzni SMART célokat, legalább tervezzetek egy inspirálódós workshopot: készítsetek “jövő táblát”. Ennek az a célja, hogy vizuálisan jelenítsétek meg a céljaitokat, vágyaitokat akár képekkel, rajzokkal, piktogramokkal vagy írott szöveggel.  

A workshopot az alábbiak szerint építheted fel: 

  1. Kérd meg a csapatot, hogy hozzanak magukkal képeket vagy gondolják végig, hogy mit írnának majd a fel a táblára. Fontos, hogy egyértelműen kommunikáld, hogy mi lesz a workshop célja! Ha elakadnak, itt van pár segítő kérdés: 
    1. Mit szeretnél elérni a jövő évben? 
    2. Hol szeretnéd, hogy jövőre tartson a csapat?  
    3. Mi motivál a jövővel kapcsolatban? Mi inspirál szakmailag? 
  2. Kérd meg a résztvevőket a workshop elején, hogy tegyék fel a hozott anyagokat. 
  3. Indítsatok kerekasztal-beszélgetést, hogy közös álláspontra jussatok: 
    1. Ki mit rakott fel? Miért? 
    2. A felrakott elemekkel mindenki tud azonosulni? Ha nem, miért nem? 
    3. Mindenkit motivál ez a tábla, ha ránéz? Miért igen, miért nem? 
Jövő tábla
SMART célok: ez egy rövidítés ami az angol Specific-Measurable-Achievable-Relevant-Time based szavak kezdőbetűiből áll össze. Ezek alapján egy célnak konkrétnak, mérhetőnek, elérhetőnek, relevánsnak és időhöz (azaz határidőhöz) kötöttnek kell lennie. 

Megosztás

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: linkedin

Szólj hozzá

Scroll to Top