Vállalati diagnózis

Diagnózis

Valami nem jól működik a cégen belül, de nem tudod mi lehet ennek az oka? Úgy érzed, nem halad a munka, akadozik a produktivitás, az eredmények pedig elmaradnak?
Belefáradtál abba, hogy sokat költesz a munkavállalóidra, de nem látod az eredményét?

 

Egy vállalat működése akkor lehet igazán sikeres, ha annak vezetői és dolgozói egyaránt törekszenek a folyamatos fejlődésre. Ennek érdekében tisztában kell lenni azokkal a szervezeten belüli hibákkal, melyek megoldásra várnak.

 

A vezetők az esetek többségében tisztában vannak az olyan gondokkal, mint a bevétel csökkenése vagy a magas fluktuáció. Ezek azonban az esetek többségében csak tünetek, nem pedig a valós probléma gyökerei.

 

Ezért szükséges egy átfogó elemzést végezni, vállalati diagnózist készíteni, melynek célja, hogy feltárja a probléma gyökerét, te pedig azokra a területekre koncentrálhasd erőforrásaidat, ahol valóban szükség van  rájuk.  A Labours szakemberei többféle módszer személyre szabott alkalmazásával segítenek neked abban, hogy a vállalati problémafeltárás a lehető legeredményesebben történjen.

Ezáltal rengeteg energiát, időt és nem utolsó sorban feleslegesen kidobott pénzt is megspórolsz!

Diagnózis
Valami nem jól működik a cégen belül, de nem tudod mi lehet ennek az oka? Úgy érzed, nem halad a munka, akadozik a produktivitás, az eredmények pedig elmaradnak? Belefáradtál abba, hogy sokat költesz a munkavállalóidra, de nem látod az eredményét?

Egy vállalat működése akkor lehet igazán sikeres, ha annak vezetői és dolgozói egyaránt törekszenek a folyamatos fejlődésre. Ennek érdekében tisztában kell lenni azokkal a szervezeten belüli hibákkal, melyek megoldásra szorulnak.

A vezetők az esetek többségében tisztában vannak az olyan gondokkal, mint a bevétel csökkenése vagy a magas fluktuáció. Ezek azonban az esetek többségében csak tünetek, nem pedig a valós probléma gyökerei.

Ezért szükséges egy átfogó elemzést végezni, vállalati diagnózist készíteni, melynek célja, hogy feltárja a probléma mibenlétét, te pedig azokra a területekre koncentrálhasd erőforrásaidat, ahol valóban szükség van a rájuk.  A Labours szakemberei többféle módszer személyre szabott alkalmazásával segítenek neked abban, hogy a vállalati problémafeltárás a lehető legeredményesebben történjen.

Ezáltal rengeteg energiát, időt és nem utolsó sorban feleslegesen kidobott pénzt is megspórolsz!

Hívd a LABOURST és SZEREZZ VERSENYELŐNYT!

Milyen módszerekkel történhet a vállalati diagnózis?

Szociometria

Ha a kollégák együttműködésének akadályait szeretnéd feltérképezni…

Mi a szociometriai felmérő?

A szociometriai felmérő olyan eljárás, ami az interperszonális (emberek közötti) kapcsolatok feltérképezésére szolgál egy csoporton belül. A felmérés azon a tényen alapszik, hogy minden ember a kapcsolatait saját választásaival alakítja, például ki a szakmai mentora, kivel nem tud jól együttműködni. A szakmai kapcsolatok megismerése a vállalati problémafeltárás leghatékony eszköze, hiszen a gyökerekig hatolva segíti a céges diagnózis felállítását.

 

Mire jó a szociometriai felmérő?

A szociometria segítségével felmérjük és megértjük a munkacsoportokon belüli kapcsolatokat. Ennek segítségével a vállalati teljesítményt befolyásoló láthatatlan tényezőket láthatóvá tesszük.

Hogyan működik a felmérő?  

A résztvevők a szociometriai felmérés keretében kitöltenek egy online kérdőívet, amelyben a kérdésekre adott válaszok mindig a munkatársaik nevei lesznek. Ezek alapján készítjük el a csoporton belüli kapcsolatokat feltáró szociogramot és a szociometriai elemzést.

 

Mikor érdemes használni ezt az eszközt?
  • Ha a munkavállalók többsége izoláltan dolgozik, és emiatt sok köztük a félreértés és rossz a kommunikáció.
  • Ha vannak olyan konfliktusok a csapaton belül, amiket nem értesz, vagy nem tudsz megoldani.
  • Ha szeretnél jobban rálátni a csapaton belüli bizalmi szálakra.
  • Ha a célod a hatékony közösségépítés.
  • Ha tudod, milyen vállalati kultúrát szeretnél kialakítani, de a csapatod még távol áll ettől az ideától.
  • Ha egy vagy több csoport kapcsolatát és működését akarod vizsgálni.

„Mint vezető, visszajelzést kapok azokról a dolgokról, amiket tapasztalok a mindennapokban: hogy reálisan és jól látom-e őket. A felmérés sok mindenben megerősített. Vannak bizonyos folyamatok, kapcsolatok, amiket más megvilágításba helyezett, más szemszögből segítette a vezetői munkámat. Jobban megértettem, hogy ki kihez kötődik jobban, honnan fogadja be az információt és ki kit tekint vezetőnek. Átfogó képet kaptam például az információáramlás problémáiról és az onbording lehetőségeiről és problémáiról.”

Szebeni József (ügyvzető)

Vill-Fény Kft.

Hogyan zajlik a gyakorlatban?

Beleolvasok az esetttanulmányokba!

Mélyinterjú

Ha szeretnéd megismerni a problémák gyökerét…

Miért hatásos eszköz a mélyinterjú?

A mélyinterjú az egyetlen olyan felmérési eszköz, melynek során kétirányú kommunikációt valósítunk meg, ennek eredményeképp pedig mélyebben betekintünk a diagnosztizált területekbe. Rendkívül hatékony eszköz a vállalat feltérképezése céljából, és a belső elégedettség felmérése érdekében is hasznos megoldás.

 

Mire jó a mélyinterjú?

Mélyinterjú során a munkavállalók motivációját, értékeit, viselkedésmintáit egyaránt felmérjük és elemezzük. Az interjúk során jobban megismerjük az adott vállalat kultúráját, mindennapi problémáit, kihívásait és korlátait.

 

Hogy néz ki a mélyinterjú?

A mélyinterjút ideális esetben személyesen végzik a tanácsadók, ám igény esetén online is kivitelezhető. A találkozó előtt a tanácsadók a vállalatra szabott kérdésbankkal készülnek, hogy a szervezetfejlesztés fókuszpontjai mindig előtérben maradjanak a beszélgetés során.

A mélyinterjút követően a tanácsadók összesítenek, elemeznek, és egy prezentáció keretében mutatják be az eredményeket, a szervezetfejlesztés, a közösségépítés lehetséges irányait.

mélyinterjú

Kérdőív

Ha gyors felmérésre és azonnali eredményekre van szükséged…

Mi az a munkavállalói kérdőív?

A munkavállalói kérdőív egy online formátumú felmérési eszköz, melynek során különböző kérdésekkel járjuk körbe a szervezetfejlesztés fókuszterületeit. Ezt mindig az adott vállalatra szabjuk, így a kérdéseket a megbízói igények felmérése után dolgozzuk ki.

 

Mikor érdemes használni?

  • Ha nagyszámú munkavállalói csoportot mérsz fel, akik egy jövőbeni fejlesztésben fognak részt venni.
  • Ha ismered a látható, felszíni problémát, de nem ismered vagy érted annak okait.
  • Ha a probléma összetett és fel akarod mérni, hogy milyen pontokat érdemes előre venni, megoldani.
  • Ha célod a munkavállalói igények összesítése, felmérése.
MACBOOK v2

Mi az eszköz előnye? 

A munkavállalói kérdőívek gyors eszközök, amelyekkel hatékonyan kezdheted meg a szervezetfejlesztési projektet, de utánkövetésre is tökéletesen alkalmasak. Segítségükkel rövid időn belül jutunk értékes adatokhoz, az eredményekhez pedig azonnal hozzáférhetünk. A felmérésből statisztika is készíthető, emellett a válaszok személyesen és csoportosan is értékelhetők.

 

 

Milyen kérdőívek alkalmazhatók?

Számos kérdőívet készítünk ügyfeleink számára, ezek közül a leggyakrabban az alábbiak fordulnak elő:

  • munkavállalói elkötelezettségi felmérések
  • szervezeti kultúra feltérképezése
  • 360o-os munkavállalói felmérések vezetői kompetenciák és viselkedésminták felmérésére
  • vezetői szintek közötti együttműködés megvizsgálása
  • munkakörök motivációs potenciáljának és hatékonyságának felmérése

Shadowing

Ha igazán valós képet szeretnél kapni…

Mi az a shadowing?

A shadowing olyan megfigyelést jelent, ahol a coach/tanácsadó, a megfigyelt munkavállaló vagy munkacsoport viselkedését és interakcióit vizsgálja.

 

Miért hasznos a shadowing?

A shadowinggal jobban megérthetjük a problémát okozó helyzeteket és megfigyelhetjük a munkavállalók kommunikációs eszköztárát és viselkedési mintázatait. Az eredmények hozzájárulnak a hatékony szervezetfejlesztési terv kialakításához és a vállalati hatékonyság növeléséhez.

 

Mikor érdemes shadowing-ot használni?

A shadowing egy különleges, nem mindennapi megfigyelési eljárás. Akkor érdemes használni, amikor szükséges megfigyelni egy vezető, vagy munkavállaló viselkedését ahhoz, hogy további eredményeket tudjon elérni saját maga és a szervezet fejlődésében.

Egy sikeres fejlesztés elengedhetetlen feltétele a valós problémák megtalálása.

A vállalati diagnózis 10+1 lépése

lépés 1

Megbízói igények megismerése, probléma azonosítása

Diagnózis eszköz kiválasztása

lépés 3

Felmérés tervezése, előkészítése

lépés 4

Munkavállalók tájékoztatása

lépés 5

Munkavállalói adatok felvétele

lépés 6

Felmérés elvégzése

lépés 7

Felmérés adatainak feldolgozása

Felmérés eredményeinek elemzése, összefüggések vizsgálata

lépés 9

Eredmények átadása és prezentálása a vezetőségnek

lépés 10

Fejlesztési fókuszpontok meghatározása, javaslatok kidolgozása

lépés +1

Utánkövetés

Scroll to Top