Konfliktuskezelési tréning vezetőknek

#TRÉNING #VEZETŐFEJLESZTÉS #KONFLIKTUSKEZELÉS

A konfliktuskezelés egy örök téma, főleg a vezetők körében. Ha egy vezető képes megfelelően kezelni a felmerülő nézeteltéréseket, akkor nem csak egy pozitív munkahelyi légkört tud ezáltal megteremteni, de a saját hitelességét is meg tudja erősíteni a beosztottai körében. 

Kiinduló pont
  • Középvezetőknek nehézséget okozott kezelni a saját konfliktusaikat a beosztottaikkal, illetve 
  • Középvezetők támogatásra szorultak, hogyan mediáljanak konfliktust a saját csapatukon belül 
  • Mivel a szervezeti kultúrára jellemző volt a feszült munkatempó és a magas stressz, néha a nézeteltérések heves vitába torkollottak, ezért az indulatkezelésnek kiemelt szerepe volt a témakörön belül 
Fókuszpontjaink
  • Középvezetői csoport jelenlegi konfliktuskezelési stílusainak megértése 
  • Középvezetőknek bemutatni 
    • Konfliktuskezelés alapvető lépéseit 
    • Konfliktuskezelési stílusokat és ezek előnyeit-hátrányait egyes vezetői helyzetekben 
    • Mediálás alapvető szabályait 
    • Indulatkezelési módszerek 
Eszközeink
  • Online felmérés, egyéni visszajelzéssel (projekt elején és végén)
    • Önértékelési kérdőív konfliktuskezelés témakörben 
    • Thomas-Kilmann önértékelési teszt (saját konfliktuskezelési stratégia megismerése) 
    • Minden résztvevő online visszajelzést kapott, ahol egy tanácsadóval konzultálhattak az eredményeket illetően 
  • Csoportos tréning az alábbi témakörökben:
    • Tudatos konfliktuskezelés elemei 
    • Konfliktuskezelési stílus a Thomas-Kilmann modell mentén 
    • Konfliktusok okai és típusai 
    • Indulatkezelés eszközei és gyakorlásuk 
    • Mediáció lépései 
  • Csoportos esettanulmány-feldolgozás 
    • Résztvevők által hozott konfliktushelyzetek csoportos feldolgozása a tréningre épülve 
Eredményeink
  • A résztvevők 80%-a megfogalmazta, hogy a képzés után tudatosabban kezdte el kezelni a konfliktushelyzeteket. 
  • A résztvevők 100%-a ajánlaná ezt a képzést középvezetőknek 
  • Az önértékelési kérdőívben a résztvevőknek értékelniük kellett magukat, hogy mennyire tudják kezelni indulataikat a konfliktusokban – ez az érték a képzés után 6,4-ről 9,2-re emelkedett. 
    • (1-10-es skálán, ahol 1-es jelentette azt, hogy nem képesek kezelni a negatív érzéseiket, 10-es pedig teljesen kontrollt az érzelmeik felett a konfliktusokban) 
  • 1-től 10-ig terjedő skálán minden résztvevő 10-esre értékelte a képzés hasznosságát és alkalmazhatóságát 
Az ügyfelünk mondta

"Tetszett a visszamérő kérdőív, nekem is adott egy összegzést, amikor újra meg kellett válaszolni a kérdéseket, akkor előtte újra megnéztem az anyagot és megnéztem, hogy mit tanultunk és akkor realizáltam, hogy mennyi mindent alkalmaztam már az ott elhangzottakból. Szerintem a körülöttem lévők is látják és érzik a változást."

Képzésben résztvevő középvezető
Amit megerősített bennünk

Ez a képzés megerősítette bennünk, hogy vezetőként fontos a konfliktuskezelési technikák elsajátítása, de még fontosabb, hogy felvértezzük a vezetőt olyan technikákkal, amelyek segítik őt az érzelmi stabilitás és tudatosság megőrzésében. 

Megosztás

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: linkedin

Szólj hozzá

Scroll to Top